jueves, 13 de marzo de 2014

Els valors, motor d'un currículum líquid i creatiu.

Al post sobre els continguts de l'educació parlàvem que des de la LOGSE teníem en compte en major o menor grau tres tipus de continguts:
- Conceptes
- Procediments
- Valors
Els solem dir per aquest ordre i es sol correspondre a la importància, rellevància i temps, que, en general, s'hi sol dedicar.

La meva proposta és girar-ne l'ordre per posar els valors en primer lloc. O sigui així:
- Valors
- Procediments
- Conceptes

Els valors són els que ens arriben al cor, ens motiven i ens impulsen cap a l'aprenentatge. Els valors ens fan entendre el món i ens estimulen a participar i a prendre-hi part. Els valors ens emocionen i estimulen la nostra creativitat.

Evidentment que hi pot haver molts valors segons quines siguin, com dèiem també en el post sobre els continguts, les finalitats de l'educació. Des d'Educació Líquida, l'Infant Feliç el primer valor que proposem és el de la democràcia i la participació seguit de molts altres: la diversitat, el respecte, el compromís, la cooperació...

Amb aquests valors encendrem els nostres cors, motor dels continguts líquids, a partir d'aquí la ment aplicarà estratègies, relacionarà conceptes, posarà en marxa diversitat de competències per mitjà de les múltiples intel·ligències, es farà preguntes i cercarà respostes i amb la voluntat i el treball en equip ens obrirem a crear nou coneixement tot aprenent i compartint amb la il·lusió d'aportar el nostre granet de sorra per millorar el món.

Fent-ho així no només aprendrem més, també serem més feliços perquè allò que neix del cor, es fa amb poc esforç i ens omple d'alegria.

Accepteu el repte? ;)

No hay comentarios:

Publicar un comentario